e m z Hanauer s.r.o.
HISTORIE emz | POLITIKA KVALITY | CO NABÍZÍME | FILOSOFIE | KARIÉRA | REFERENCE | IMPRESSUM | KONTAKTY

















Ocenění Úspěšná firma 2009


Ocenění 5S












CO JE TO KOMM?

Pojem KOMM si společnost vymyslela sama a odráží se v něm její zaměření - její základní pilíře, na něž klade veliký důraz. Tato zkratka znamená: Kunden Orientierte Management Methode neboli přeloženo do češtiny Metoda managementu orientovaná na zákazníky. V podstatě jde o souhrn nástrojů, s jejichž pomocí lze dosahovat neustálých zlepšení, a to například v pracovních procesech, pracovních postupech, uspořádání linek apod. O KOMM lze též mluvit, jako o systému uspořádání firmy. Základní pilíře KOMM:

  • Orientace na zákazníka
  • Orientace v procesech
  • Zapojení všech zaměstnanců
  • Porozumění nových rolí vedoucích pracovníků
  • Neustálé zlepšování
  • Motivace
  • Nové formy spolupráce
  • Aby mohl KOMM správně fungovat, musí mít vedení, které ho bude řídit. Toto vedení se skládá z následujících složek: KOMM - rada, KOMM - tým, KOMM - poradce.

    KOMM - rada

  • Mezi její členy patří vedení firmy a jeden zástupce z KOMM - týmu
  • Jejími úkoly jsou: radit, pomáhat, navrhovat, dohlížet, zadávat a rozhodovat
  • Konkrétně:

  • Dohlíží na KOMM - aktivity
  • pomáhá a radí KOMM - týmu
  • zadává akce a termíny
  • rozhoduje o přijetí navržených KOMM - Zirkelů a návrzích KOMM - týmu
  • Schůzky probíhají dle potřeby a svolává je KOMM - pečovatel
  • KOMM - tým

  • Jeho členy jsou zástupci ze všech odvětví firmy (maximálně se skládá z osmi členů)
  • Jeho úkoly jsou: správa, organizace, podpora, pomoc, spolupráce
  • Konkrétně:

  • Má "právo veta", může tedy zamítnout jakýkoliv návrh
  • snaží se vnášet KOMM myšlenky do oddělení (poskytování informací o KOMM)
  • plní funkci poradce pro probíhající KOMM - Zirkely, stará se o jejich zveřejnění a dokumentaci
  • předává témata nových KOMM - Zirkelů KOMM - radě
  • nominuje "KOMM - Zirkel roku"
  • Schází se podle potřeby, minimální však jednou za tři měsíce (možnost svolání též mimořádně porady - při nějaké naléhavé situaci, nebo informativní porady - kdy člen může opustit své pracovní místo a provést krátkou informační poradu)
  • Zápis ze schůzky se provádí během ní
  • Každý člen má právo vyhradit si šest hodin na KOMM - aktivity
  • Pokud není člen KOMM - týmu zároveň členem KOMM - Zirkelu, nemůže v něm pak rozhodovat a slouží pak pouze jako jeho koordinátor a kontrolor
  • KOMM - poradce

  • Je to jeden ze členů KOMM - týmu
  • Jeho úkolem je: svolávání KOMM - rady, předsedá KOMM - týmu, zodpovídá za KOMM a jeho dokumentaci
  • KOMM - AKTIVITY

    V rámci KOMM jsou prováděny takzvané KOMM - AKTIVITY (činnosti), díky dochází k vylepšování. Lze je rozdělit do 4skupin:

  • Kaizenové návrhy, což jsou drobná zlepšení a vylepšení (na pracovišti, na stroji…), která jsou snadno a rychle proveditelná
  • KOMM-Zirkely (složitější Kaizen)
  • Housekeeping - audity 5S, což je vyklízení, roztřídění a utřídění věcí a předmětů na pracovišti
  • Zlepšovací návrhy
  • 


    © 2015 e m z  Hanauer s.r.o.