HISTORIE emz | POLITIKA KVALITY | CO NABÍZÍME | FILOSOFIE | KARIÉRA | REFERENCE | IMPRESSUM | KONTAKTY
CO JE TO KOMM?
Pojem KOMM si společnost vymyslela sama a odráží se v něm její zaměření - její základní pilíře, na něž klade veliký důraz. Tato zkratka znamená: Kunden Orientierte Management Methode neboli přeloženo do češtiny Metoda managementu orientovaná na zákazníky. V podstatě jde o souhrn nástrojů, s jejichž pomocí lze dosahovat neustálých zlepšení, a to například v pracovních procesech, pracovních postupech, uspořádání linek apod. O KOMM lze též mluvit, jako o systému uspořádání firmy. Základní pilíře KOMM:
Orientace na zákazníka
Orientace v procesech
Zapojení všech zaměstnanců
Porozumění nových rolí vedoucích pracovníků
Neustálé zlepšování
Motivace
Nové formy spolupráce
Aby mohl KOMM správně fungovat, musí mít vedení, které ho bude řídit. Toto vedení se skládá z následujících složek: KOMM - rada, KOMM - tým, KOMM - poradce.
KOMM - rada
Mezi její členy patří vedení firmy a jeden zástupce z KOMM - týmu
Jejími úkoly jsou: radit, pomáhat, navrhovat, dohlížet, zadávat a rozhodovat
Konkrétně:
Dohlíží na KOMM - aktivity
pomáhá a radí KOMM - týmu
zadává akce a termíny
rozhoduje o přijetí navržených KOMM - Zirkelů a návrzích KOMM - týmu
Schůzky probíhají dle potřeby a svolává je KOMM - pečovatel
KOMM - tým
Jeho členy jsou zástupci ze všech odvětví firmy (maximálně se skládá z osmi členů)
Jeho úkoly jsou: správa, organizace, podpora, pomoc, spolupráce
Konkrétně:
Má "právo veta", může tedy zamítnout jakýkoliv návrh
snaží se vnášet KOMM myšlenky do oddělení (poskytování informací o KOMM)
plní funkci poradce pro probíhající KOMM - Zirkely, stará se o jejich zveřejnění a dokumentaci
předává témata nových KOMM - Zirkelů KOMM - radě
nominuje "KOMM - Zirkel roku"
Schází se podle potřeby, minimální však jednou za tři měsíce (možnost svolání též mimořádně porady - při nějaké naléhavé situaci, nebo informativní porady - kdy člen může opustit své pracovní místo a provést krátkou informační poradu)
Zápis ze schůzky se provádí během ní
Každý člen má právo vyhradit si šest hodin na KOMM - aktivity
Pokud není člen KOMM - týmu zároveň členem KOMM - Zirkelu, nemůže v něm pak rozhodovat a slouží pak pouze jako jeho koordinátor a kontrolor
KOMM - poradce
Je to jeden ze členů KOMM - týmu
Jeho úkolem je: svolávání KOMM - rady, předsedá KOMM - týmu, zodpovídá za KOMM a jeho dokumentaci
KOMM - AKTIVITY
V rámci KOMM jsou prováděny takzvané KOMM - AKTIVITY (činnosti), díky dochází k vylepšování. Lze je rozdělit do 4skupin:
Kaizenové návrhy, což jsou drobná zlepšení a vylepšení (na pracovišti, na stroji…), která jsou snadno a rychle proveditelná
KOMM-Zirkely (složitější Kaizen)
Housekeeping - audity 5S, což je vyklízení, roztřídění a utřídění věcí a předmětů na pracovišti
Zlepšovací návrhy
© 2015 e m z  Hanauer s.r.o.
|